Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει-----Τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται πώς να σκέφτονται, όχι τι να σκέφτονται-----Η εκπαίδευση δεν είναι το γέμισμα ενός κουβά, αλλά το άναμμα μιας φλόγας-----Ενώ προσπαθούμε να μάθουμε στα παιδιά μας τα πάντα γύρω από τη ζωή, τα παιδιά μας μαθαίνουν τι είναι η ζωή-----Ο κυριότερος στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι η γνώση, αλλά η δράση

Παρασκευή, 30 Μαρτίου 2012

6ος διαγωνισμός '' μικρός Ευκλείδης 2012 ''



 








Ο  6ος  διαγωνισμός  '' Παιχνίδι  και  Μαθηματικά ''  πραγματοποιήθηκε  σήμερα  στην  τάξη  μας  με  τη  συμμετοχή  να  είναι  καθολική  και   τα  αποτελέσματα  να  ξεπερνούν  τις  προσδοκίες  του  δασκάλου .....
Έτσι  λοιπόν  μπορούμε  να  ανακοινώσουμε  ότι  εφτά  μαθητές  μας  αρίστευσαν  ( βαθμός :100 )  ενώ  και  άλλοι  3-4  άγγιξαν   το  άριστα .
Πρέπει  βέβαια  να    αναφέρουμε  ότι  και  τα  υπόλοιπα  παιδιά  έκαναν  πολύ  καλή  προσπάθεια  και  διασκέδασαν  τη  συμμετοχή  τους . 
Συγχαρητήρια  σε  όλους  λοιπόν , πρώτα  απ'  όλα  για  την  προσπάθεια  σας  και  κατά  δεύτερον  για  τις  επιδόσεις  σας .
Και  του  χρόνου  ......  ακόμα  καλύτερα ...

Ακολουθούν  τα  θέματα  και  οι  λύσεις

      Θέματα   2012                    Λύσεις  2012


Τρίτη, 27 Μαρτίου 2012

6ος Μαθητικός Διαγωνισμός στα Μαθηματικά για μαθητές Δημοτικού Σχολείου «Παιχνίδι και Μαθηματικά» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας

Την  Παρασκευή  30  Μαρτίου  2012 , το  δίωρο  από  8:15  μέχρι  10:15 , θα διεξαχθεί  σε  όλη  την  Ελλάδα  ο  6ος   Μαθητικός   Διαγωνισμός   στα  Μαθηματικά ,  « Παιχνίδι  και  Μαθηματικά »  για   μαθητές Δημοτικού. 
Η  συμμετοχή  στο  διαγωνισμό  είναι  προαιρετική  και  μπορούν  να  λάβουν  μέρος  μαθητές  από  όλα τα  Δημοτικά  Σχολεία  της  χώρας . 





Ο  παιδαγωγικός  σκοπός  του  διαγωνισμού  είναι :
- να  αντιληφθούν  οι  μαθητές  ότι  τα  μαθηματικά  κρύβουν  ομορφιά  και προσφέρουν 
   πολλές  δυνατότητες  στη  ζωή  μας ,
- να  εκτιμήσουν  τη  χρήση  των  μαθηματικών  σε  πολλές  εφαρμογές,
- να  χρησιμοποιούν  τη  μαθηματική  τους  σκέψη  σε  ευχάριστα  και  έξυπνα 
   προβλήματα.

Καλή  επιτυχία  λοιπόν , αλλά  πάνω  απ'  όλα  καλή  διασκέδαση .......

Ακολουθούν  θέματα  των  διαγωνισμών  προηγούμενων  ετών ( οι  λύσεις  προσεχώς ) !!!





Τρίτη, 13 Μαρτίου 2012

Μαθηματικά (κεφ. 37) - Κριτήρια διαιρετότητας

Επίσκεψη στο Ι.Μ.Ε ( Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού )

Για  να θυμηθούμε  τι  παρακολουθήσαμε  σήμερα  κατά 
 τη   διάρκεια  της  επίσκεψής  μας  στο  Ι.Μ.Ε  . (κλικ στην  εικόνα)




Υπάρχει σε όλα λύση; Ταξίδι στον Κόσμο των Αρχαίων Ελληνικών Μαθηματικών

Ποιοι λαοί ασχολήθηκαν πρώτοι με τους μαθηματικούς υπολογισμούς; Ποιες είναι οι ανακαλύψεις των αρχαίων Ελλήνων μαθηματικών; Πώς διαδόθηκαν αυτές οι γνώσεις σε ολόκληρο τον κόσμο; Πώς χρησιμοποιούνται τα μαθηματικά στην καθημερινή ζωή; Μαθηματικά χωρίς χαρτί και μολύβι, μαθηματικά με τρόπο απλό και διασκεδαστικό. 

(κλικ στην εικόνα )




 Περιηγηθείτε  εικονικά  στην
πατρίδα  του  Θαλή.

(κλικ στην εικόνα )



 Παίξτε  με  τα  ΙΜΕάκια

(κλικ στην εικόνα )

Παρασκευή, 2 Μαρτίου 2012

Ακάθιστος ύμνος - Χαιρετισμοί








«Ο Ακάθιστος Ύμνος», ρωσική εικόνα του 14ου αιώνα. Στο κέντρο εικονίζεται η Παναγία, ενώ καθεμιά από τις μικρές περιφερειακές εικόνες αφορά τη διήγηση ενός από τους 24 «οίκους» του Ακάθιστου Ύμνου.










Ακάθιστος ύμνος ονομάζεται γενικά κάθε ορθόδοξος χριστιανικός ύμνος ο οποίος ψάλλεται από τους χριστιανούς πιστούς σε όρθια στάση. Έχει επικρατήσει όμως να λέγεται έτσι ένας ύμνος («Κοντάκιο») της Ορθόδοξης Εκκλησίας προς τιμήν της Θεοτόκου, ο οποίος ψάλλεται στους ναούς τις πέντε πρώτες Παρασκευές της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, τις πρώτες τέσσερις τμηματικά, και την πέμπτη ολόκληρος. Είναι ένας ύμνος που αποτελείται από προοίμιο και 24 οίκους (στροφές) σε ελληνική αλφαβητική ακροστιχίδα, από το Α ως το Ω (κάθε «οίκος» ξεκινά με το αντίστοιχο κατά σειρά ελληνικό γράμμα).
Ο Ακάθιστος ύμνος θεωρείται ως ένα αριστούργημα της βυζαντινής υμνογραφίας. Είναι γραμμένος πάνω στους κανόνες της ομοτονίας, ισοσυλλαβίας και εν μέρει της ομοιοκαταληξίας. Η γλώσσα του είναι σοβαρή και ποιητική και πλουτίζεται από κοσμητικά επίθετα και πολλά σχήματα λόγου (αντιθέσεις, μεταφορές, κλπ). Το θέμα του είναι η εξύμνηση της ενανθρώπισης του Θεού μέσω της Θεοτόκου, πράγμα που γίνεται με πολλές εκφράσεις χαράς και αγαλλίασης, οι οποίες του προσδίδουν θριαμβευτικό τόνο.
 ΙΣΤΟΡΙΑ
Το έτος 626, και ενώ ο Αυτοκράτορας Ηράκλειος ηγούνταν εκστρατείας του βυζαντινού στρατού κατά των Περσών, η Κωνσταντινούπολη πολιορκήθηκε αιφνιδίως από τους Αβάρους. Γνωρίζοντας την απουσία του στρατού, οι Άβαροι απέρριψαν κάθε πρόταση εκεχειρίας και την 6η Αυγούστου κατέλαβαν την Παναγία των Βλαχερνών. Σε συνεργασία με τους Πέρσες, τη νύχτα της 7ης προς 8η Αυγούστου, ετοιμάζονταν για την τελική επίθεση, ενώ ο Πατριάρχης Σέργιος περιέτρεχε τα τείχη της Πόλης με την εικόνα της Παναγίας της Βλαχερνίτισσας και ενεθάρρυνε το λαό στην αντίσταση. Τη νύχτα εκείνη, φοβερός ανεμοστρόβιλος, που αποδόθηκε σε θεϊκή αρωγή, δημιούργησε τρικυμία και κατέστρεψε τον εχθρικό στόλο, ενώ αντεπίθεση των αμυνομένων προξένησε τεράστιες απώλειες στους Αβάρους και τους Πέρσες, οι οποίοι αναγκάστηκαν να λύσουν την πολιορκία και να αποχωρήσουν άπρακτοι.
Την 8η Αυγούστου, η Πόλη είχε σωθεί από τη μεγαλύτερη ως  τότε απειλή της ιστορίας της. Ο λαός, θέλοντας να πανηγυρίσει τη σωτηρία του, την οποία απέδιδε σε συνδρομή της Θεοτόκου, συγκεντρώθηκε στο Ναό της Παναγίας των Βλαχερνών. Τότε, κατά την παράδοση, όρθιο το πλήθος έψαλε τον από τότε λεγόμενο «Ακάθιστο Ύμνο» στην Παναγία, αποδίδοντας τα «νικητήρια» και την ευγνωμοσύνη του «τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ».

«Τῇ ὑπερμάχῳ στρατηγῷ τὰ νικητήρια,
ὡς λυτρωθεῖσα τῶν δεινῶν εὐχαριστήρια,
ἀναγράφω σοι ἡ Πόλις σου Θεοτόκε.
Ἀλλ' ὡς ἔχουσα τὸ κράτος ἀπροσμάχητον,
ἐκ παντοίων με κινδύνων ἐλευθέρωσον,
ἵνα κράζω σοι· Χαῖρε, Νύμφη ἀνύμφευτε
».

ΠΗΓΉ : ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Μαθηματικά (κεφ. 30-31 ) - Μονάδες μέτρησης μήκους (μετατροπές)

Μονάδας μέτρησης του μήκους είναι το μέτρο (μ. - m)

Υποδιαιρέσεις του μέτρου
  • δεκατόμετρο ή παλάμη (δεκ. - dm) - 1 δεκ. = 1/10 μ. ή 0,1 μ.
  • εκατοστόμετρο (εκ. - cm) - 1 εκ. = 1/100 μ. ή 0,01 μ.
  • χιλιοστόμετρο (χιλ. - mm) - 1 χιλ. = 1/1.000 μ. ή 0,001 μ.

Πολλαπλάσια του μέτρου
Το χιλιόμετρο (χμ. - km) - 1 χμ. = 1.000 μ.

Μετατροπές
  • Για να μετατρέψουμε μια μονάδα μέτρησης μήκους σε μικρότερη, πολλαπλασιάζουμε με το 10, 100 ή 1.000.
Π.χ.
3,5 μ. Χ 10 = 35 δεκ.
3,5 μ. Χ 100 = 350 εκ.
3,5 μ. Χ 10 = 3.500 χιλ.
  • Για να μετατρέψουμε μια μονάδας μέτρησης μήκους σε μεγαλύτερη, διαιρούμε με το 10, 100 ή 1.000.
Π.χ.
2.000 χιλ. : 10 = 200 εκ.
2.000 χιλ. : 100 = 20 δεκ.
2.000 χιλ. : 1.000 = 2 μ.

Στις μετατροπές θα σε βοηθήσει η παρακάτω "πυραμίδα":



Πώς εκφράζουμε το αποτέλεσμα μιας μέτρησης μήκους
ακέραιος δεκαδικός συμμιγής κλάσμα μεικτός
160 εκ. 1,60 μ. 1μ. 60 εκ. 160/100 μ. 1 60/100 μ.
1.480 μ. 1,480 χμ. 1χμ. 480 μ. 1.480/1.000 χμ. 1 480/1.000 χμ. 
Πηγή: Εγκύκλιος παιδεία



Ε Ξ Α Σ Κ Η Σ Η 

 ( Μέτρησε διάφορα  αντικείμενα )




















Ταίριαξε τις κάρτες
Κάνε κλικ στις κάρτες που πιστεύεις ότι δηλώνουν το ίδιο μήκος
Πρόσεξε! Όπου βλέπεις κόμμα (,) θεώρησε ότι είναι τελεία. Δηλαδή 3,000 m είναι 3.000 μ.
















Μέτρησε  το  μήκος  διάφορων  αντικειμένων (κλικ)