Ο μέτριος δάσκαλος μιλάει. Ο καλός δάσκαλος εξηγεί. Ο εξαιρετικός δάσκαλος δείχνει. Ο μεγάλος δάσκαλος εμπνέει-----Τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται πώς να σκέφτονται, όχι τι να σκέφτονται-----Η εκπαίδευση δεν είναι το γέμισμα ενός κουβά, αλλά το άναμμα μιας φλόγας-----Ενώ προσπαθούμε να μάθουμε στα παιδιά μας τα πάντα γύρω από τη ζωή, τα παιδιά μας μαθαίνουν τι είναι η ζωή-----Ο κυριότερος στόχος της εκπαίδευσης δεν είναι η γνώση, αλλά η δράση

Τετάρτη, 11 Ιουλίου 2012

Πώς γράφουμε μια μικρή αγγελία

Πώς γράφουμε μια μικρή αγγελία


  • Ξεχωρίζουμε τις πιο σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να περιέχει.
  • Φτιάχνουμε ελλειπτικές προτάσεις, δηλαδή προτάσεις όπου το ρήμα παραλείπεται γιατί το καταλαβαίνουμε εύκολα.
  • Χρησιμοποιούμε αριθμητικά, συντομογραφίες και αρκτικόλεξα, όπου αυτό είναι δυνατόν.
 
 
πηγή : παιδίον τόπος

Το μουσείο «Ελαιοτριβείο Βρανά» στη Γέρα της Λέσβου

Το ιστορικό «Ελαιοτριβείο Βρανά» - το σημερινό Ελαιοτριβείο – Μουσείο της «Εταιρείας Αρχιπέλαγος» - είναι ένα από τα πρώτα ατμοκίνητα εργοστάσια της Λέσβου. Κτίστηκε το 1887 από τον παππού του μεγάλου μας ποιητή Οδυσσέα Ελύτη, τον Βρανά Νικολάου, στο ανατολικό άκρο του Παπάδου– που ήδη από τα μέσα του 19ου αιώνα ήταν ένα από τα σημαντικότερα χωριά της Γέραςκαι οικονομικό κέντρο μιας περιοχής με μακραίωνη ελαιοκομική παράδοση - και λειτούργησε αδιάλειπτα ως τις αρχές τις δεκαετίας του ‘70.
Το Μουσείο Παρεμένει Ανοικτό καθημερινά 10:00 έως 18:00 εκτός Δευτέρας.



Τρίτη, 10 Ιουλίου 2012

Πώς γράφω μια επιστολή

Πώς γράφω μια επιστολή


Ένα είδος του γραπτού λόγου είναι η επιστολή (γράμμα). Αυτός που στέλνει την επιστολή ονομάζεται αποστολέας και αυτός που την δέχεται παραλήπτης. Σε μια επιστολή αναφέρουμε απόψεις, ιδέες, σκέψεις, πληροφορίες για ένα θέμα που μας απασχολεί ή μας ενδιαφέρει.


Στοιχεία που πρέπει να περιέχει μια επιστολή:
α) Στοιχεία παραλήπτη (σε επίσημη επιστολή)
β) Χώρος και χρόνος (πού βρισκόμαστε/ημερομηνία)
γ) Προσφώνηση
δ) Κείμενο
ε) Επιφώνηση
στ) Υπογραφή


Τι πρέπει να προς έχουμε 

όταν γράφουμε μια επιστολή:

- Επάνω, στο δεξί μέρος της σελίδας μας γράφουμε τον τόπο (που βρισκόμαστε) και την ημερομηνία.
π.χ.
Θεσσαλονίκη, 29/11/2011

- Στο αριστερό μέρος της σελίδας γράφουμε την προσφώνηση (φράση με την οποία απευθυνόμαστε στον παραλήπτη της επιστολής).
π.χ.
Αγαπημένε μου φίλε…
Αγαπητέ/ή κύριε ή κυρία…
Κύριε ή κυρία…

Προσοχή!
Η προσφώνηση που χρησιμοποιούμε εξαρτάται από το πρόσωπο στο οποίο απευθυνόμαστε.

- Μετά από την προσφώνηση ακολουθεί το κείμενο όπου αναφέρουμε ότι θέλουμε να πούμε στον παραλήπτη. Το κείμενο πρέπει να είναι χωρισμένο σε παραγράφους.

- Στο κάτω δεξί μέρος της επιστολής σημειώνουμε την επιφώνηση (το χαιρετισμό) και την υπογραφή μας. Έτσι, κλείνουμε την επιστολή μας.
π.χ.
Σε φιλώ
Φιλιά
Με αγάπη
Με τιμή
Μετά τιμής
Με σεβασμό
Με εκτίμηση


Όταν γράφουμε μια επιστολή πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στο ύφος που χρησιμοποιούμε. Αν η επιστολή μας απευθύνεται σε κάποιο φίλο ή γνωστό μας, χρησιμοποιούμε απλό και φιλικό ύφος. Όταν απευθυνόμαστε σε κάποιον μεγαλύτερο μας ή άγνωστο χρησιμοποιούμε επίσημο, τυπικό και ευγενικό ύφος

Δευτέρα, 9 Ιουλίου 2012

Πως περιγράψουμε ένα κτίσμα

ΠΩΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΥΜΕ ΕΝΑ ΚΤΙΣΜΑ

Για να περιγράψουμε ένα κτίσμα και να κάνουμε την περιγραφή μας πιο ζωντανή
  1. χρησιμοποιούμε ένεστώτα
  2. λέξεις ή φράσεις που δηλώνουν τόπο
  3. και όσο περισσότερα επίθετα μπορούμε
Επίσης θυμόμαστε να αναφέρουμε:
  • Πού βρίσκεται, ποια η ιστορία του, υλικά και έτος κατασκευής
  • Εξωτερική περιγραφή - σχήμα , μέγεθος , χρώμα , ,εμφάνιση από μακριά
  • Εσωτερική περιγραφή – πώς είναι από μέσα , λειτουργία , χώροι και έπιπλα
  • Χρησιμότητα – τι μας προσφέρει , χρήση από τους ανθρώπους που μένουν ή έμεναν σε αυτό
  • Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά
  • Διαφορετική εικόνα σε ειδικές περιπτώσεις ( γιορτή , χιόνι κτλ. )
  • Η γνώμη μας για το κτίριο , σχέση με το κτίριο
  • Xρησιμότητα για τους ανθρώπους και το περιβάλλον
  • Συναισθήματα δικά μας και όσων το χρησιμοποιούν 

    Πηγή: Εγκύκλιος Παιδεία

Κυριακή, 8 Ιουλίου 2012

Πώς περιγράφουμε ένα πράγμα

Πώς περιγράφουμε ένα πράγμα:

  • Όταν περιγράφουμε ένα αντικείμενο, συνήθως χρησιμοποιούμε ενεστώτα
  • Πώς το λένε(γενική εντύπωση,σχήμα,μέγεθος,χρώμα) τι είναι, και πού βρίσκεται
  • Περιγραφή από τα έξω προς τα μέσα
  • Στη συνέχεια περνάμε στις λεπτομέρειες:
  1. Πώς το απέκτησα(αν είναι δικό μου)
  2. Πώς είναι φτιαγμένο,από τι υλικά
  3. Πώς χρησιμοποιείται
  4. Περιστατικά σχετικά με αυτό
  • Γράφουμε τις εντυπώσεις και τα συναισθήματά μας


ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ:
  • Επίθετα και επιθετικούς προσδιορισμούς
  • Τοπικούς προσδιορισμούς


ΠΡΟΣΟΧΗ

Πώς χρησιμοποιούμε τους χρόνους του ρήματος όταν αφηγούμαστε ή περιγράφουμε κάτι:
  • Χρησιμοποιούμε χρόνους που δείχνουν μόνο παρελθόν ή μόνο παρόν ή μόνο μέλλον